Transmisje sprzedażowe to pojęcie, jakie jest coraz bardziej cenione przez wiele firm. Przykładowo stykamy się z nimi w social mediach, gdzie można online nabyć konkretną rzecz. Musimy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu takiej transmisji, tak aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Live sprzedażowy powinien być prowadzony zrozumiale i zgodnie z potrzebami klientów. O czym musimy pamiętać? Czym jest transmisja sprzedażowa? Dlaczego to narzędzie jest tak popularne? Co warto wiedzieć?
Transmisje sprzedażowe – zalety
Transmisja tego typu ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala pokazać towar, który posiada w ofercie firma. Informacje o transmisji wyświetlają się nawet takim osobom, które wcześniej nie interesowały się zakupami w takiej formie. Kupujący ma szansę zobaczyć, hak produkt wygląda w rzeczywistości. To ważne zwłaszcza w trakcie sprzedaży odzieży. Klient ogląda transmisję wygodnie, bez wychodzenia z domu. Jednocześnie wykonywać może obowiązki domowe, oszczędzając czas. O produkcie sprzedawanym powiedzieć można o wiele więcej, niż w przypadku zwykłego opisu tekstowego. Kolejny atut to łatwe składanie zamówienia. Nagranie możemy zarchiwizować, dlatego klienci obejrzą je w późniejszym czasie. Transmisje na żywo przyciągają wielu odbiorców. Nieco więcej o tym jak wyglądają transmisje sprzedażowe oraz jak to się zaczęło znaleźć można na blogu firmy marketingowej Kohai.
Jak się przygotować do transmisji sprzedażowej?
Pierwszym krokiem jest dobranie odpowiedniego sprzętu. Niezbędny jest smartfon z przednią kamerą i statyw z regulowaną wysokością nóg. Kamerę podłączymy z oprogramowaniem do prowadzenia transmisji strumieniowej w social mediach. Kolejna kwestia to wybranie rodzaju transmisji. Zdecydujmy, czy chcemy prowadzić transmisję na stronie, w grupie, czy w wydarzeniu. Niezwykle ważne jest to, że prowadzenie transmisji na stronie pozwala korzystać z większej liczby narzędzi i funkcji. Nie bez znaczenia jest zadbanie o odpowiednie warunki. Miejsce powinno być odpowiednio duże, tak aby swobodnie zaprezentować towary.
Jak widać, transmisje sprzedażowe mogą dać wiele korzyści, pod warunkiem że odpowiednio je wykorzystamy.